دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳
فناوری

تامین ماده اولیه برای تهیه ۹۰۰۰۰ ویال آنتی‌ونوم توسط فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

تامین ماده اولیه برای تهیه ۹۰۰۰۰ ویال آنتی‌ونوم توسط فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
دکتر محمد کابلی مدیرعامل شرکت فناوری محصولات تنوع زیستی پارسیان در گفت وگو با تیم رسانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ماده اولیه برای تولید پادزهر(آنتی ونوم)، به معرفی محصولات این شرکت به عنوان موادی استراتژیک و بدون جایگزین برای موسسات تولید‌کننده آنتی ونوم پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش پایگاه خبری شاخص بازار: وی در ادامه محصولات این شرکت را در خاورمیانه بدون رقیب دانست و گفت: پرورش و تکثیر در اسارت مارهای زهرآگین و تولید زهر در این شرکت بر اساس اصول علمی و مبتنی بر پژوهش‌های نوین است و از آنجایی که به صورت منحصربه‌فرد و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران موفق به جمع‌آوری مارهای زهرآگین از مناطق جغرافیایی مختلف شده‌ایم، لذا مجموعه زهر تولیدی از پشتوانه ژنتیکی بسیار غنی برخوردار است که سبب افزایش کیفیت محصولات دارویی تولید شده می‌گردد.

مدیر عامل شرکت فناوری محصولات تنوع زیستی پارسیان در ارتباط با اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه صحبت کرد و افزود: شرکت ما با فعالیت خود در شعبه دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران واقع در استان البرز، بستر مناسب و سهل الوصولی را برای پژوهشگران فراهم کرده به طوری که پژوهش‌های دانشگاهی در قالب پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا در رشته‌های محیط زیست، دامپزشکی، داروسازی و غیره در این شرکت پیگیری می‌شود.

دکتر محمد کابلی در ارتباط با تامین ماده اولیه برای تهیه 90000 ویال آنتی‌ونوم گفت: با توجه به آن که این شرکت رقیبی در کشور ندارد و با توجه به نیاز فزاینده به ترکیبات موجود در زهر مارهای زهرآگین جهت تولید انواع داروها، ادامه فعالیت این شرکت با چشم‌انداز روشنی روبرو است.

این هیئت علمی دانشگاه تهران به مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: برای رشد یک شرکت دانش‌بنیان تا مرحله سودآوری، مشکلات بسیاری وجود دارد و عدم هماهنگی لازم بین سازمان امور مالیاتی کشور، پارک‌های علم و فناوری و سایر سازمان‌های دست‌اندرکار جهت معافیت از درآمد شرکت‌های در حال رشد، بدون توجه به وضعیت گردش مالی آن‌ها منجر به محدود کردن شرکت‌های کوچک می‌گردد. وی همچنین از دشواری مسیر دریافت وام و جذب سرمایه برای شرکت‌های استارتاپی گفت و تسهیل این مسیر از سوی پارک‌های علم فناوری را لازم دانست.

دکتر کابلی در پایان با توجه به الزام کسب مهارت‌های مرتبط با مباحث تخصصی همچون امور مالی و حسابداری شرکت‌های در حال رشد پیشنهاد داد : پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ایجاد ساختارهای لازم علاوه بر آموزش گام‌به‌گام سامانه مودیان، اقداماتی را برای انجام امور مالی و مالیاتی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری به انجام رساند تا به مرور و پس از ارائه آموزش‌های عملی، سامانه مودیان در اجرای امور خود توانمند و بی‌نیاز شوند. همچنین می‌توان با تسهیل جذب نیروی امریه برای شرکت‌های استارتاپی به شرکت‌های در حال رشد برای تامین یک نیروی تمام وقت کمک کرد.


نظرات شما
آخرین اخبار