چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳
تولید و تجارت

مدیرعامل فولاد خوزستان در پانل تخصصی سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳:

مدیرعامل فولاد خوزستان در پانل تخصصی سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳:
حرکت به سمت فولاد سبز، یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت فولاد و حفاظت از محیط زیست است
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری شاخص بازار: مدیرعامل فولاد خوزستان در پانل تخصصی سمپوزیوم فولاد 1403 گفت: بازیافت محصولات فولادی نقش بسزایی در صرفه‌جویی انرژی ایفا می کند. بازیافت در صنایع فلزی، نه تنها باعث کاهش مصرف صنایع طبیعی و انرژی می‌شود، بلکه به کاهش آلودگی محیط زیست و حفظ منابع معدنی نیز کمک شایانی می‌کند. 

وی گفت: استفاده از محصولات جانبی تولید شده در صنعت فولاد و تولید فولاد سبز در چند سال گذشته به یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت فولاد و حفاظت از محیط زیست تبدیل شده است. 

ابراهیمی با اشاره به اقتصاد چرخشی گفت: اقتصاد چرخشی یک مدل تولید و مصرف است که هدف آن، کاهش ضایعات و استفاده بهینه از، منابع موجود است. در این مدل به‌جای دور انداختن مواد و محصولات، به‌طور مداوم، بازسازی و بازیافت مجدد می‌شود. این فرآیند باعث طولانی‌تر شدن چرخه‌ی عمر بازیافت می شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان در مورد بازیافت حرارت، گفت: صنعت فولاد حدود 8 درصد از تقاضای جهانی انرژی را تشکیل می‌دهد. 20 الی 40 درصد از هزینه‌های تولید فولاد مربوط به انرژی می‌باشد. مطالعات نشان داده که با حرارت ناشی از صنعت فولاد، 10 درصد از برق مورد نیاز این صنعت را می توان تامین نمود. پس با اطمینان می‌توان گفت که بازیافت انرژی حرارتی، موجب افزایش بازدهی، کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و CO2 خواهد شد. در این زمینه شرکت‌های فولادی اقداماتی همچون: پیش‌گرم کردن فولاد، شارژ اسفنجی گرم، پیش گرم کردن گاز، خوراک در فرآیند احیای مستقیم، تولید بخار و برق از روش جذب حرارتی را انجام داده‌اند. 

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شرکت فولاد خوزستان، درباره‌ی بازیافت حرارتی مطالعاتی را انجام داده و این امر تامین 35 مگاوات برق پیوسته را به دنبال خواهد داشت. در واقع پتانسیل تولید 50 درصد برق مصرفی با استفاده از انرژی حرارتی وجود دارد. 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در حاشیه مراسم افتتاح بیست و ششمین همایش و نمایشگاه سمپوزیوم فولاد، پانل تخصصی با حضور جمعی از مدیران صنعت فولاد کشور انجام شد.


نظرات شما
آخرین اخبار