يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳
اجتماعی

هشت تالاب در انتظار ثبت در کنوانسیون رامسر

هشت تالاب در انتظار ثبت در کنوانسیون رامسر
شاخص بازار - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ۲۵ تالاب ایران در کنوانسیون رامسر ثبت شده است، به پیگیری ثبت هشت تالاب دیگر تاکید کرد و گفت: ۱۴۰ تالاب به مساحت سه میلیون هکتار را قانونمند کردیم.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا احمد رضا لاهیجان‌زاده در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر که با حضور اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهوری- و عیسی کلانتری - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست - برگزار شد، با تاکید بر اینکه تالاب‌ها اعجاز خداوند روی کره زمین است، گفت: کنوانسیون رامسر، اولین معاهده بین‌المللی دنیا در حفظ محیط زیست است و از طرف دیگر این کنوانسیون بزرگترین شبکه مناطق حفاظت شده دنیا است و همزمان 171 کشور متعهد شدند که 2400 تالاب را به مساحت 250 میلیون هکتار حفاظت کنند.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 25 تالاب ایران در کنوانسیون رامسر ثبت شده است، به پیگیری ثبت هشت تالاب دیگر تاکید کرد و گفت: 140 تالاب به مساحت سه میلیون هکتار را قانونمند کردیم.
وی با اشاره به اتمام تدوین برنامه مدیریت جامع 19 تالاب اظهارکرد: برنامه مدیریت جامع 15 تالاب دیگر نیز درحال نهایی شدن است.
لاهیجان‌زاده همچنین با اشاره به حفاظت قرق به عنوان کم هزینه‌ترین و موثرترین کارها گفت : حفاظت قرق 281 هزار هکتار صورت گرفته است و از توسعه کشاورزی به سمت محدوده تالابی ممانعت کردیم. عملیات لایروبی برای انتقال آب به تالاب‌ها و نهال‌کاری را نیز در دستور کار قرار دادیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: درست است که نزول رحمت الهی شرط اول حیات تالاب است اما با کارهایی که انجام دادیم، آب را به سمت تالاب‌ها هدایت کردیم.
انتهای پیام


نظرات شما
آخرین اخبار