يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳
اجتماعی

جزئیات همسان سازی مستمری بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر

جزئیات همسان سازی مستمری بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر
شاخص بازار - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سوالاتی پیرامون نقل و انتقال سوابق بیمه ای صندوق به سازمان تامین اجتماعی و بالعکس، همسان سازی مستمری‌های مستمری بگیران صندوق و غیره پاسخ داد.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، علی شیرکانی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه امسال را همزمان با دست و پنجه نرم کردن با کرونا آغاز کردیم و مشکلات ناشی از آن تا دل روستاها هم رفت گفت: از طریق کارگزاری‌های مستقر در روستا فعالیت هایی انجام دادیم.
وی افزود: چون بیمه صندوق اختیاری است کارگزاری‌های ما باید چهره به چهره و تک به تک اقدام به جذب افراد می‌کردند. به علت محدودیت‌های ناشی از کرونا ارتباطات ما با مردم کم شد، در بهار 99 حدود 18 هزار جذب بیمه شده داشتیم و بهار خوبی نبود اما در تابستان و پاییز شمار جذب بیمه شدگان افزایش یافت و جمع بندی ما این است که می‌توانیم سال 99 را با وجود کرونا و اتخاذ تدابیر و اصلاح فرایندها، یکی از بهترین سال‌های عملکردی صندوق بدانیم.
وی با بیان اینکه سعی کردیم همسان سازی مستمری‌ها به شیوه خاص صندوق اتفاق بیفتد گفت: همسان سازی یعنی افرادی که در یک سطح و جایگاهی بازنشسته شده اند با کسی که امسال در همان سطح بازنشسته می‌شود حقوق یکسان دریافت کنند. علت ایجاد این فواصل این است که چون سرعت رشد حقوق از سرعت رشد مستمری بیشتر است یک شکافی ایجاد می‌کند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: این فاصله و اختلاف بعد از مدتی آزاردهنده می‌شود. ما اینطور عمل کردیم که به عنوان مثال اگر یک نفر در سطح 8 در دو سال مختلف بازنشسته شده باشند امسال حقوقشان برابر شود. باید هر چندسال یکبار این کار را انجام داد تا فاصله زیاد نشود. ما همسان سازی را از ابتدای سال محاسبه کردیم و مابه التفاوت را نیز پرداخت کردیم.
شیرکانی به نقل و انتقال سوابق بیمه ای نیز اشاره کرد و گفت : قانون ما را مشمول سال 1365 درباره نقل و انتقال‌ها می‌دانست و نیاز بود که اصلاحات لازم در آیین نامه و مجوزهای قانونی بدهیم که با پیگیری‌های انجام شده محقق شد.
وی افزود: مصوبه شورای عالی رفاه را با انصای رئیس جمهور دریافت کردیم و این مشکل حل شده است. این مصوبه اخیرا ابلاغ شده و در حال تدوین آیین نامه اجرایی آن در دو صندوق بیمه کشاورزان و سازمان تامین اجتماعی هستیم.
ادامه دارد


نظرات شما
آخرین اخبار