پایگاه خبری شاخص بازار: رسول شفیعزاده، مدیر حملونقل و پشتیبانی:
🔹ناحیه حملونقل و پشتیبانی که مسئولیت حمل مواد اولیه از سراسر کشور به شرکت و حمل محصولات صادراتی و همچنین حمل مواد در طول زنجیره تولید مشتمل بر مواد موردنیاز تولید، سرباره و ضایعات فرایندی را به عهده دارد، در طول زنجیره ارزش فولاد ایفای نقش میکند. بدیهی است که بروز اختلال در این بخش، فرایندهای کلیدی سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد.
🔹در این مجموعه سالانه حدود 15 میلیون تن مواد اولیه بهصورت ریلی و جادهای از سراسر کشور به شرکت حمل میشود و همچنین محصولات صادراتی مطابق با برنامه صادرات بهصورت ریلی حمل میشود.
🔹از راهبردهای اصلی شرکت در حوزه حملونقل میتوان به توسعه حمل ریلی مواد اولیه و محصولات و جایگزینی مکانیسمهای فرسوده اشاره کرد که در این راستا اقداماتی همچون سرمایهگذاری در خرید 50 دستگاه لکوموتیو، توسعه حمل ترکیبی، خرید مکانیسمهای خاص و بازنگری قراردادهای پیمانکار با رویکرد جایگزینی مکانیسمهای فرسوده میتوان اشاره کرد.
حبیبالله قاسمی، رئیس حمل مواد اولیه و محصولات:
🔹واحد حمل مواد اولیه و محصولات بهعنوان یکی از واحدهای عملیاتی زیرمجموعه حملونقل و پشتیبانی با مأموریت ارائه خدمات حمل ریلی و جادهای، بارگیری مواد اولیه، شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و بریکت، از مبادی آنها به فولاد مبارکه و سبا و حمل ریلی محصولات تولیدی شرکت شامل اسلب، کویل و شیت صادراتی به مقاصد مشتریان (بندرعباس- فریمان) به عهده دارد.
فرهاد حسینی منجزی، رئیس واحد حملونقل جادهای:
🔹گستردگی منحصربهفرد فعالیتهای بخش حملونقل جادهای و همچنین تحولات سریع فناوری این بخش و ارتباط میان آن و فرایند توسعه بخش فولاد چنان حساس و پیچیده است که کارشناسان فولاد، از بخش حملونقل بهعنوان نیروی محرکه توسعه یاد میکنند. موفقیت راهبردی در زمینه رشد و توسعه فولاد، مدیون سرمایهگذاری در زیرساختها و تجهیزات حملونقل است.
🔹این واحد با در اختیار داشتن نزدیک 700 دستگاه مکانیسم جادهای و نزدیک به 800 نفر نیروی انسانی بهعنوان گستردهترین شبکه خدمترسانی به نواحی مختلف تولیدی فولاد، با هدف رضایت مشتریان سازمانی خود، توانسته است سهم بسزایی در پیشبرد اهداف کمّی و کیفی فولاد مبارکه ایفا کند.
رئیس واحد برنامهریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه:
🔹شرکت فولاد مبارکه در سال 1403 تا پایان آبان ماه 5 میلیون و 872 هزار تن انواع محصولات را به مقاصد مشتریان داخلی و صادراتی حمل نموده است. ترکیب محصولات حمل شده شامل 62 درصد محصولات گرم (مجتمع و سبا)، 19 درصد تختال و 19 درصد محصولات سرد و پوشش دار بوده است. حدود 11 درصد این محصولات از طریق حمل ریلی و مابقی از طریق حمل جاده ای ارسال شده است.