پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
تولید و تجارت

فولاد مبارکه به‌دنبال تولید محصولات High Tech، با ارزش افزوده بالاتر و دارای رقابت‌پذیری است

فولاد مبارکه به‌دنبال تولید محصولات High Tech، با ارزش افزوده بالاتر و دارای رقابت‌پذیری است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور(۵):
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری شاخص بازار: 
🔹امروز برای ایجاد ظرفیت تولید 65 میلیون تن فولاد، بالای 20درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته و 145میلیون تن مجوز تولید فولاد داده شده است؛ فولاد مبارکه برای اینکه بازار خود را از دست ندهد، به‌دنبال تولید محصولات High Tech، با ارزش افزوده بالاتر و دارای رقابت‌پذیری است.
🔹فولاد مبارکه برای ایجاد زنجیره متوازن تولید، در کنار ده‌ها مجموعه بزرگ کشور به سمت تولید انرژی رفته و تنها مجموعه‌ای است که موفق شد پس از 18ماه، در سال گذشته اولین توربین نیروگاه سیکل ترکیبی خود را وارد مدار کند و امروز دومین توربین این نیروگاه را وارد مدار شد و از 914 مگاوات نیروگاه کلاس F، امروز 600 مگاوات آن در مدار قرار گرفته است.
🔹علاوه بر این نیروگاه، نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه 600 مگاوات برق تولید خواهد کرد که بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به صورت متمرکز به‌حساب می‌آید؛ 20 مگاوات برق خورشیدی از طریق این نیروگاه ماه آینده وارد مدار خواهد شد و ماهانه به ترتیب 20 تا 30 مگاوات در مدار قرار می‌گیرد.
🔹در حوزه حمل و نقل نیز 80 لوکوموتیو، 5 هزار واگن و 600 کامیون برای تسهیل در جابه‌جایی مواد اولیه و تولیدات فولاد مبارکه اضافه شده است. این شرکت در حوزه بازچرخانی آب و استفاده از پساب، تاکنون در 9 شهر اطراف سرمایه‌گذاری کرده و در 6 شهر دیگر نیز پروژه‌هایی را برای تصفیه پساب در سال جاری آغاز کرده است.


نظرات شما
آخرین اخبار