سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تولید و تجارت

داوم محدودیت‌های انرژی و تأخیرهای احتمالی در تحویل محصول صنعت کشور را هم دچار چالش می‌کند

داوم محدودیت‌های انرژی و تأخیرهای احتمالی در تحویل محصول صنعت کشور را هم دچار چالش می‌کند
غلامرضا کمالی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه:
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری شاخص بازار: 
🔹با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا و محدودیت‌های شدید انرژی میزان قابل‌توجهی از ظرفیت تولید در ناحیه فولادسازی کاسته شده؛ به‌طوری‌که در ماه جاری تولید ما کمتر از نصف ظرفیت ناحیه شده است. حتی در روزهای اخیر فقط 2 کوره از 8 کوره در مدار تولید قرار دارند و در ساعات محدودی هم 3 و بعضاً 4 کوره تولید می‌کنند.
🔹 چند سالی است که ما عملاً با فصلی بودن انرژی مواجهیم و متأسفانه سال به سال هم محدودیت‌ها افزایش پیدا کرده است. این موضوع با توجه به اینکه فولاد مبارکه یک صنعت مادر است و صنایع پایین‌دستی زیادی از محصولات فولاد مبارکه استفاده می‌کنند طبیعتاً خسارات قابل‌توجهی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.
🔹با وجود پیش‌بینی‌های قبلی و برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و استفاده از تمام امکانات جهت تولید حداکثری در ماه‌های بدون محدودیت، تلاش زیادی برای ذخیره تختال انجام شد. امسال متأسفانه دامنه محدودیت‌های برق بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود و عملاً اگر شرایط و گرمای هوا به همین شکل ادامه پیدا کند از ابتدای شهریورماه با توقف واحد نورد گرم و کاهش حداقل 30 تا 40 درصدی تولید در این ناحیه نیز مواجه خواهیم شد. از طرف دیگر، این شرایط باعث می‌شود ما در اجرای تعهدات و تحویل به‌موقع سفارش‌ها به مشتریان با مشکل مواجه شویم و این محدودیت‌ها و تأخیرها عملاً می‌تواند صنعت کشور را هم دچار چالش کند.



نظرات شما
آخرین اخبار