سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تولید و تجارت

فولاد مبارکه در رسانه ها

سودآوری فولاد مبارکه یک افتخار است

سودآوری فولاد مبارکه یک افتخار است
«سود ۱۲۲ هزار میلیارد تومانی یک شرکت فولادی» زیر ذره‌بین رفته است، ذره‌بینی که با ناآگاهی و عدم شناخت از صورت‌های مالی و همچنین ماهیت این کسب‌وکار همراه شده است.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری شاخص بازار:
🔹البته بار اولی نیست که سود فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌هایی که بیشترین ارزش بازار را در بورس اوراق بهادار دارد و بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور است، واکاوی می‌شود اما این بار هم اگر این صورت‌های مالی با شناخت کافی، بررسی شود، تاثیر بزرگ این شرکت در اقتصاد کشور نمایان می‌شود؛ فولاد مبارکه سهم 1٫5 درصدی در تولید ناخالص ملی(GDP) دارد و این در حالی است که سیاست تعیین قیمت فروش محصولات، میزان فروش، نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات و برخی دیگر از سیاست‌ها توسط حاکمیت تعیین می‌شود.
🔹سودآوری فولاد مبارکه، چیز قابل کتمانی نیست، بلکه یک افتخار است که به همت کارکنان این شرکت و کلیه فعالان در زنجیره فولاد محقق شده است. چرا که سودآوری وظیفه بنگاه‌های اقتصادی بوده و فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت سهامی عام با چند ده میلیون سهامدار طی سالهای 1400 تاکنون بالاترین سود را در بین سهامداران توزیع کرده است.
🔹 همچنین نباید از یاد برد سودی که فولاد مبارکه ایجاد می‌کند در کشور هزینه می‌شود و در گام نخست به مالیات تبدیل شده و بعد از آن به سهامدارانی می‌رسد که 40 میلیون نفر آن سهامداران عدالت هستند. در نتیجه سود فولاد مبارکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم میان 70 میلیون نفر در کشور توزیع می‌شود.



نظرات شما
آخرین اخبار