جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
اجتماعی

سایه تداوم جنگ در غزه بر سر انتخابات آمریکا/ تهدیدی جدی برای دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۴

سایه تداوم جنگ در غزه بر سر انتخابات آمریکا/ تهدیدی جدی برای دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۴
تداوم تراژدی انسانی در نوار غزه و افزایش احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای میان کشورهای غربی و محور مقاومت، آینده سیاسی بایدن را با خطر جدی مواجه ساخته
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، تداوم تراژدی انسانی در نوار غزه و افزایش احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای میان کشورهای غربی و محور مقاومت، آینده سیاسی بایدن را با خطر جدی مواجه ساخته به خصوص تظاهرات روزانه فعالان ضد جنگ و حمایت روز افزون افکار عمومی آمریکا از گزینه «آتش بس»، دموکرات‌ها را در وضعیت سختی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024 قرار داده و البته به نظر می رسد که نتانیاهو هم با طولانی‌تر کردن جنگ علاوه بر تلاش برای بقا در قدرت، به دنبال «قمار» بر روی «آینده سیاسی» بایدن و پیروز احتمالی انتخابات آمریکا است.


در نظر کارشناسان، طولانی شدن جنگ بازندگان بسیار زیادی در داخل و خارج از فلسطین اشغالی دارد، با این حال منافع نتانیاهو همچنان در تداوم جنگ و ادامه عملیات زمینی در باریکه غزه است. امروز اسرائیل بیش از هر زمانی دیگر در مقام «متهم» در میان افکار عمومی جامعه جهان قرار دارد اما «بی بی» ترجیح می‌دهد تا برای احیای اعتبار سیاسی و کسب دستاورد قابل توجه در میدان غزه همچنان بر طبل جنگ با حماس بکوبد.

در چنین شرایطی بسیاری از کارشناسان معتقدند که تداوم جنگ در باریکه غزه و گسترش دامنه آن به سایر نقاط منطقه به صورت مستقیم بر روی انتخابات آمریکا تاثیر گذاشته و بایدن را در وضعیت بسیار خطرناکی در دوئل با دونالد ترامپ قرار خواهد داد

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)
در حالی خبرگزاری سی‌ان‌ان از موفقیت آمیز بودن مذاکرات رئیس موساد و نخست وزیر قطر برای از سرگیری تبادل اسرا خبر می‌دهد که به دنبال تداوم عملیات ناموفق ارتش اسرائیل برای آزادی اسرا، 3 تن از آنها به اشتباه از سوی نیروهای صهیونیست کشته شدند. پس از این اتفاق غیر منتظره یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در مقابل دوربین‌ها ظاهر و مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

چند ساعت بعد ارتش رژیم با انتشار تصاویری مدعی شد که تونل بزرگی به طول 4 کیلومتر در عمق 50 متری در فاصله 200 متری از گذرگاه مرزی شمال غزه را کشف کرده است. به گفته مقامات اسرائیلی از این تونل برای انتقال بیماران غزه و واردات مواد غذایی استفاده شده است.


نظرات شما
آخرین اخبار