جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
بانک و بیمه

در جریان چهل‌ودومین سفر استانی میرهاشم موسوی انجام شد؛

بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از مراکز بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی استان سمنان

بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از مراکز بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی استان سمنان
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در چهل و دومین سفر استانی و در استان سمنان، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد، از شرکت معدنی املاح ایران (مجتمع تولیدی پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه‌شده خوراکی) که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی است و نیز درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان سرخه بازدید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی موسوی در این بازدید که با همراهی احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و دکتر مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم این سازمان و نیز مدیران تأمین‌اجتماعی استان انجام شد، در بازدید از خطوط تولید  این شرکت، در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این شرکت قرار گرفت.

شرکت معدنی املاح ایران تولیدکننده 85 درصد از سولفات سدیم مورد نیاز کشور و 40 درصد از نمک طعام تولیدی کشور است که در کیلومتر 35 جاده گرمسار به سمنان واقع شده است.
در جریان این بازدید، محمد مهدی بوربور مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران با اشاره به این‌که معدن اصلی که 80 درصد مواد اولیه موردنیاز این شرکت را تأمین می‌کند در اراک واقع شده و به‌خاطر مسائل زیست‌محیطی موفق به افزایش ظرفیت بهره‌برداری از معدن نشده‌ایم، گفت: در حال حاضر این شرکت بخشی از مواد اولیه موردنیاز را وارد می‌کند و اگر مسایل زیست‌محیطی حل شود، ظرفیت خوبی برای افزایش تولید، افزایش صادرات و ارزآوری این شرکت وجود دارد.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی و هیات همراه همچنین در دومین ایستگاه سفر به استان سمنان، با سفر به شهرستان سرخه از درمانگاه تأمین‌اجتماعی "مادر" در این شهرستان بازدید کردند.
این درمانگاه در سال 97 فعال شده  است و به‌گفته دکتر محمد علی سعیدی‌نیا سرپرست درمانگاه، روزانه 110 تا 120 نفر در این درمانگاه پذیرش می‌شوند و بزرگترین مشکل درمانگاه، کمبود نیروی متخصص است.
این‌ مرکز درمانی شامل بخش‌های مامایی، دندانپزشکی، پزشک عمومی، اطفال، زنان و متخصص داخلی است. درمانگاه یادشده دارای دو پزشک عمومی و سه پزشک متخصص است که پزشکان متخصص سه روز در هفته در درمانگاه مشغول به‌کار هستند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و هیئت همراه پس از بازدید از شرکت معدنی املاح ایران و درمانگاه تأمین‌اجتماعی "مادر" سرخه، با ورود به شهر سمنان، ضمن حضور در امامزاده علی اشرف این شهر به مقام شامخ شهدا  و شهدای شاخص شهر ادای احترام کردند.
موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و هیئت همراه همچنین با حضور در شعبه یک تأمین‌اجتماعی سمنان با از بخش‌های مختلف بازدید کرد. شعبه تیپ ممتاز تأمین‌اجتماعی سمنان، دارای 2 هزار و 621 کارگاه فعال، 38 هزار و 589 بیمه‌شده اصلی، 12 هزارو 799 مستمری‌بگیر اصلی و 2 هزار و 700 بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور  است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه این سفر همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف  پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی سمنان و گفت‌وگو با برخی بیماران، از نزدیک در جریان فرایند خدمت‌رسانی در  پلی‌کلینیک تخصصی قرار گرفت. به گفته دکتر ملکی‌نژاد رئیس پلی‌کلینیک تخصصی سمنان، این پلی‌کلینیک با ویزیت میانگین روزانه 860 نفر به‌طور  شبانه روزی به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند.
گفتنی است همزمان گروهی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی شامل سیدمرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی، هادی قیومی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات و حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت این سازمان در حال بازدید از سایر مراکز درمانی، بیمه‌ای و اقتصادی  تأمین‌اجتماعی در شهرهای مختلف استان شامل شاهرود، بسطام، میامی، دامغان، مهدی‌شهر، ایوانکی، سرخه و گرمسار و بررسی شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در این شهرها هستند.


نظرات شما
آخرین اخبار