شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
انرژی

رعایت مدیریت مصرف مانع از بروز خاموشی خواهد بود

رعایت مدیریت مصرف مانع از بروز خاموشی خواهد بود
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت:جلوگیری از خاموشی در زمستان بسته به رفتار مصرفی مشترکان بستگی دارد و رعایت صرفه‌جویی مانع خاموشی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از ایرنا، «محمد حسن متولی زاده» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران افزود: تلاش صنعت برق پیشگیری از بروز خاموشی در هر زمان است اما این رفتار مصرف‌کنندگان انرژی است که در نتیجه کار اثرگذار است.

وی بر تلاش برای عدالت در پردخت یارانه‌ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: عدالت در پرداخت یارانه انرژی باید مورد توجه جدی مسوولان باشد و کسانی که مصرف بیشتری دارند هزینه این رفتار را باید پرداخت کنند.

85 درصد مشترکان مصرف در حدالگو داشتند

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال مصرف 85 درصد مشترکان در حد الگوهای تعیین شده مصرف بود و به این ترتیب 25 میلیون مشترک قبض‌های زیر  30 هزار تومانی دریافت کردند.

متولی زاده گفت: 13 درصد مشترکان تا 2 برابر الگوهای تعیین شده مصرف کردند و تعداد خیلی محدودی حدود 2 درصد که شامل 850 هزار نفر در سراسر کشور می شود بالاتر از الگوهای تعیین شده مصرف داشتند.

وی افزود: اعتقاد ما این است که این گروه به راحتی می توانند مصرف خود را کاهش دهند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: اگر این گروه پرمصرف که بسیار بیشتر از الگو مصرف داشتند مصرف خود را مدیریت کرده بودند هیچ خاموشی در کشور اتفاق نمی افتاد.

متولی زاده میزان مصرف این گروه پر مصرف را 7 میلیارد کیلووات ساعت که معادل مصرف آن 85 درصد است اعلام کرد.

وی متوسط نرخ برق 85 درصد مشترکان را 80 تومان به ازای هر کیلوات ساعت اعلام کرد و که حدود 400 میلیارد کیلووات ساعت میزان مصرف آنها بود.

مدیرعامل توانیر افزود: متوسط هزینه برق گروه پرمصرف ها 250 تومان است که 2.5 برابر سایر مشترکان است.


نظرات شما
آخرین اخبار