جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
اجتماعی

معاون وزیر کشور اعلام کرد

افتتاح ٣٠٥٩٣ پروژه در دهه فجر

افتتاح ٣٠٥٩٣ پروژه در دهه فجر
شاخص بازار - معاون وزیر کشور از افتتاح ٣٠٥٩٣ پروژه در دهه فجر با اعتبار ۱۱۵ هزار میلیارد تومان خبر داد.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، جمالی نژاد در نشست خبری امروز (شنبه) در تشریح تدوین دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی و نظارت بر آن‌ها گفت: تاکسی‌های اینترنتی سال‌های سال است که در حال انجام فعالیت هستند و مداوم سازمان‌های تاکسیرانی نسبت به فعالیت آن‌ها مقاومت می‌کنند بحث ما این است که نباید جلوی ورود و حضور خدمات نوین را بگیریم بلکه باید ارائه این خدمات را تسریع کنیم.
وی افزود: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که با تدوین دستور العملی با در نظر گرفتن منافع مشترک برای تاکسی‌های اینترنتی و سازمان‌های تاکسیرانی بازی برد بردی را پیش بینی کنیم و در حقیقت تمامی دغدغه‌های موجود در این حوزه در این دستور العمل گنجانده شود.
وی ادامه داد: کار بین بخشی انجام شد و با توجه به اینکه شرکت‌های مسافربری مجوز خود را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی زیر نظر وزارت صمت اخذ می‌کنند اما تمام فعالیت آن‌ها در حوزه مدیریت شهری است و از گذشته این موضوع محل اختلاف بوده است.
جمالی نژادتأکید کرد: در نهایت توانستیم با نوشتن دستورالعملی به این توافق برسیم که تاکسی‌های اینترنتی مجوز خود را از اتحادیه صنفی اخذ کنند ولی پروسه نظارت آن‌ها به صورت مشترک میان شهرداری‌ها و وزارت صمت باشد.
وی ادامه داد: ما به لحاظ مدیریت شهری مسائلی همچون داشتن معاینه فنی، بیمه شخص ثالث و صلاحیت افراد را کنترل می‌کنیم. بی تردید ایرادات موجود در این حوزه و مشکلات و مسائل قابل رسیدگی است و به صورت موردی هر یک می‌توان پاسخگویی لازم را داشت.
افتتاح ٣٠٥٩٣ پروژه در دهه فجر
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص پروژه‌های دهه فجر گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی و وجود تحریم‌های ظالمانه سال گذشته در دهه فجر و همچنین در هفته دولت و دهه فجر امسال پروژه‌های بسیار خوبی افتتاح شد. امسال نیز ٣٠٥٩٣پروژه با اعتبار 115 هزار میلیارد تومان در بخش عمومی و خصوصی به بهره برداری می‌رسد که سهم پروژه‌های بخش خصوصی 22 درصد در تعداد پروژه‌های افتتاحی و 44 درصد از اعتبارات هزینه شده را به خود اختصاص داده است. همچنین 64 هزار میلیارد تومان نیز پروژه‌های زیرساختی به بهره برداری می‌رسد که همه آن‌ها با اعتبارات دولتی احداث شده است. در این میان استان گلستان با 5110 پروژه بیشترین تعداد پروژه در کشور را دارد و استان فارس نیز با 24 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بالاترین رتبه در میان استان‌ها در سرمایه گذاری پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای تحقق دولت الکترونیک در سطح شهرهای کشور گفت: یکی از سیاست‌های کلانی که در بودجه سال 99 شهرداری‌ها مورد توجه قرار گرفت همین حوزه دولت الکترونیک بود که در بودجه سال آینده نیز مورد تأکید قرار گرفته است. در حقیقت در بودجه سال آینده با ورود به قرن جدید بودجه ای که ابلاغ شده اولین برش صد ساله آینده است لذا سیاست‌های بسیار راهبردی در آن مد نظر قرار گرفته که حتی برای صد سال آینده نیز یک ریل گذاری را انجام داده است. یکی از این ریل گذاری‌ها مربوط به هدف گذاری تحقق دولت الکترونیک در شهرها است.
فعالیت 18 سامانه و 34 بانک اطلاعاتی در مدیریت شهری و روستایی در وزارت کشور
وی ادامه داد: 18 سامانه و 34 بانک اطلاعاتی در مدیریت شهری و روستایی در وزارت کشور محقق شده است. در حال حاضر وزارت کشور با 37 هزار دهیاری و یک هزار و 300 و خورده ای شهرداری جامعه بزرگی را در برمیگیرد که مدیریت غیرهوشمند آن کار بسیار سختی است. در همین راستا راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه معاینه فنی (سیمفا)، سامانه صدور سند حمل بار (باربر)، سامانه جامع دهیاری‌های کشور، سامانه نظارت بر مصوبات شوراهای شهر و روستا، سامانه حمل و نقل دانش آموزان، سامانه جامع دادوستد روستایی، سامانه پیشرفت فیزیکی کل پروژه‌های عمرانی کشور و... برای مدیریت بهتر در شهرها و روستاها راه اندازی شده است.
وی تأکید کرد: خوشبختانه در سطح مدیریت شهرها نیز رویکرد بهره گیری از سامانه‌های هوشمند تسری پیدا کرده و شهرها به ویژه کلان شهرها در این حوزه پیش قدم شده اند و برای تدوین طرح‌های جامع هوشمند اقدامات موثری را انجام داده اند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور در خصوص توسعه حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه در شرایط کرونایی گفت: بی تردید شهرداری‌ها نقش تأثیرگذاری در بهداشت محیط دارند و در پیشگیری و درمان می‌توانند نقش آفرین باشند. در همین راستا و پس از شیوع کروناویروس شهرداری‌ها در تأمین نیازمندی‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله پسماند، آرامستان ها، پایانه‌های مسافربری علیرغم متضرر شدن در حوزه مالی خدمات قابل توجهی را ارائه کردند.
وی افزود: حمایت‌های دولت در زمینه توسعه حمل و نقل شهری به ویژه مترو بسیار زیاد بوده هر چند که شرایط مالی محدودیت هایی را ایجاد کرد اما با امکانات اندک اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. این مهم در شرایطی ایجاد شده که با سهمیه بندی بنزین استقبال از حمل و نقل عمومی اوج گرفت و با شیوع کرونا درآمدهای این بخش کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: 338 کیلومتر افزایش طول خطوط مترو با احداث 179 کیلومتر خط ریلی در این دولت محقق شد که در حقیقت 54 درصد خطوط مترویی به بهره برداری رسیده مربوط به این دولت بوده است. از سوی دیگر 8000 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط دولت در این بخش به کلان شهرها تخصیص پیدا کرد.
جمالی نژاد ادامه داد: 54 درصد کل ایستگاه‌های فعلی در خطوط مترو در این دولت بهره برداری رسید و 1872 واگن مشغول فعالیت در خطوط مترو 34 درصدشان در این دولت تأمین شده است. 73 هزار دستگاه تاکسی نیز در کشور در همین دولت نوسازی شد. در تأمین اتوبوس نیز ستاد ملی کرونا مصوبات خوبی داشت و اخیرا تأمین 5000 دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفت که 3000 دستگاه قراردادشان نهایی شده است.
وی تأکید کرد: حمایت از مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا نیز مورد تأکید دولت قرار گرفت که در این راستا کارکنان بخش خدمات شهری مورد توجه قرار گرفتند. کاربران ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوس رانی و ... نیز با هدف حمایت در این دوران اقدامات خوبی برایشان فراهم شد.
ادامه دارد


نظرات شما
آخرین اخبار