شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا در آستانه روز مادر/ تقاضا ۱۵درصد افزایش یافت

شاخص بازار - اقتصاد آنلاین  –  فاطمه اکبرخانی ؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره قیمت‌ها در بازار طلای امروز توضیح ...
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی ؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره قیمت‌ها در بازار طلای امروز توضیح داد: امروز ارزش اونس جهانی نسبت به روز گذشته حدود 17دلار کاهش داشته اما به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه با اندکی افزایش روبه‌رو شده است.
بذرافشان گفت: البته روز گذشته قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از صحبت‌های همتی مبنی بر بازگشت دوباره دلار به قیمت 20هزار تومان، کاهش یافت و سکه حدود 200هزار و طلا 18هزار تومان ارزان شد.
این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: از روز گذشته به مناسبت روز مادر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در مقایسه با چند روز اخیر تا 15درصد افزایش پیدا کرده و حباب سکه هم به 300هزار تومان رسیده است؛ این در حالیست که قیمت‌ها تحت تاثیر این مناسبت با افزایش چندانی همراه نبوده زیرا تا زمانی که نرخ ارز بالا نرود طلا و سکه هم گران‌تر نخواهد شد.
افت 14درصدی خرید طلا در سال2020 بذرافشان در ادامه با ارئه آماری درخصوص تقاضای خرید طلا در سال2020 بیان کرد: در سال گذشته میلادی میزان تقاضا برای خرید طلای جهانی به 3759تن رسید که نسبت به سال2019 با افت 14درصدی همراه بود؛ علت کاهش تقاضا در این سال شیوع بیماری کرونا و پیامد‌های گسترده آن بود که باعث شد پس از گذشت 11سال حجم خرید طلا به زیر چهار هزار تن کاهش یابد.
قیمت طلا و سکه 14بهمن ماه99 دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (12:30) معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه طرح جدید به 11میلیون و 30هزار و سکه طرح قدیم به 10میلیون و 900هزار تومان رسیده است.
بذرافشان اضافه کرد: هر نیم سکه با قیمت شش میلیون و 250هزار، ربع سکه چهار میلیون و 150هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 300هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای 17عیار در بازار امروز به چهار میلیون و 760هزار و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 98هزار تومان رسید.


نظرات شما
آخرین اخبار