شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳
تولید و تجارت

تمایل شرکت نفتی توتال فرانسه به تجارت مس

تمایل شرکت نفتی توتال فرانسه به تجارت مس
نظرات مطرح شده در جلسات مدیران شرکت های بزرگ نفتی آن‌هم پشت درهای بسته نشان از تمایل این شرکت ها برای سرمایه گذاری در فلزات مورد نیاز در پروسه گذار انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار: به گزارش مس‌پرس به نقل از فایننشال تایمز، شرکت توتال فرانسه هم اکنون در حال بررسی گزینه سرمایه گذاری روی تجارت مس است و اگر این اتفاق بیفتد، برای نخستین بار مسیر سرمایه گذاری این شرکت نفتی در بخش فلزات بویژه مس هموار می‌شود.

هرچند توتال تا این لحظه از اظهارنظر درباره تجارت مس خودداری کرده، اما رحیم آزونی، معاون ارشد بازرگانی نفت خام توتال در یک کنفرانس غیررسمی در لندن فاش کرد که این شرکت در حال مطالعه روی پرونده تجارت مس است. اگرچه هنوز تصمیم علنی از سوی این شرکت فرانسوی برای این کار گرفته نشده است، اما آزونی پروسه گذار انرژی و نیاز روز افزون به فلزاتی از جمله مس را دلیل ورود به تجارت مس بیان کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که شماری از شرکت ها و تاجران نفتی به دنبال سرمایه گذاری روی فلزات هستند. تام پرایس، تحلیلگر منابع معدنی در موسسه Panmure Liberum در این زمینه گفت: نوسانات کم در بازار نفت و تغییرات بلندمدت در سیستم‌های انرژی، باعث تغییر نگاه‌ها به سمت فلزات شده است.

شرکت کالایی مرکوریا مستقر در ژنو نیز در حال توسعه فعالیت ها به سمت فلزات است و می خواهد یک واحد تجارت فلزات را با 60 نفر ایجاد کند. از طرفی ویتول، بزرگ‌ترین تاجر مستقل نفت جهان به تازگی به تجارت فلزات بازگشته است، در حالی که در سال 2014 از آن خارج شده بود.

در حالی که انتظار می‌رود، تقاضای جهانی مس در دهه آینده به شدت افزایش یابد، بازار نفت در سال جاری با کاهش تقاضای چین رونق خاصی نداشته است. پروسه جهانی گذار انرژی و حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر به شدت تقاضای فلزاتی مانند مس را طی دهه های آتی افزایش می دهد.


نظرات شما
آخرین اخبار