يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳
بانک و بیمه

سرپرست استان اصفهان بیمه نوین در گفتگو با سایت بانکداری ایرانی

بیش از ۳۰ درصد پرتفوی استان اصفهان بیمه نوین به بیمه‌های زندگی تعلق دارد

بیش از ۳۰ درصد پرتفوی استان اصفهان بیمه نوین به بیمه‌های زندگی تعلق دارد
سرپرست استان اصفهان بیمه نوین در گفت‌وگویی با سایت بانکداری ایرانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در این استان گفت: در سال جاری نیز با تلاش تمامی همکاران در استان اصفهان اهداف سه ماهه محقق شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین؛ حسین استاد رحیمی سرپرست استان اصفهان بیمه نوین، در گفت‌وگو با سایت بانکداری ایرانی به عملکرد شرکت از سال 1395 تاکنون پرداخت و گفت: در طول چند سال­ گذشته علاوه بر تغییر رویکرد از پرتفوی محوری صرف، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و رشد متوازن پرتفوی را در دستور کار قرار دادیم که در نتیجه تحقق آن، سهم متوازن تمام رشته‌های بیمه‌ای با در نظر گرفتن میزان ریسک در سبد کلی فروش بوده است.

استاد رحیمی با اشاره به پرتفوی متوازن بیمه نوین و وضعیت مطلوب این شرکت بیمه‌ای در استان اصفهان توصیح داد: ساختار پرتفوی به شکلی است که بیش از 30 درصد از پوتفوی به بخش بیمه‌های زندگی اختصاص دارد و بیمه شخص ثالث کمتر از 28 درصد، بیمه درمان هم کمتر از 20 درصد است. همچنین تلاش کردیم که سهم درمان و ثالث را مدیریت کنیم که در مجموع، این استراتژی نسبت خسارت متوازنی را شکل داد و عملکرد مالی خوبی را برای شرکت رقم زد.

استاد رحیمی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: خوشبختانه با دریافت حق‌بیمه و ضریب خسارت مناسب، موفق به حفظ سهم خود از بازار بیمه استان در این سال ها شده‌ایم.

وی تلاش این شرکت برای توانمندی شبکه فروش را اینگونه تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در شرکت بیمه نوین رخ داده است، بحث آموزش و جذب نماینده در استان است. با تدابیر انجام شده در استان‌ها دفاتر هماهنگی و آموزش نمایندگان را راه‌اندازی کردیم. نماینده‌هایی که پس از دریافت کد نمایندگی، دانش و اطلاعات خود را به‌روز نگهداشته و از فضای آموزشی خوبی برخوردار باشند، در این شغل موفق خواهند بود. یکی از مهمترین شرایطی که بعد از اخذ کد نمایندگی به وجود می‌آید، ایجاد موجی از پرسش‎هاست. شبکه فروش نیاز به مدیریت و رهبری دارد. باید میزان نگرانی شبکه فروش از ضعف اطلاعاتی به‌خوبی پاسخ داده شود تا علاوه بر افزایش دانش سطح تعامل بین کارشناسان شعب و شبکه فروش ایجاد، حفظ و گسترش یابد .

او افزود: با این اقدامات سعی داریم نمایندگان حرفه‌ای را وارد بازار بیمه‌ای کنیم. البته ناگفته نماند که رشد تصاعدی شرکت بیانگر این است که نمایندگان دراین مسیر با رشد خوبی روبرو بودند و با آموزش‌های ارائه شده این رشد تداوم خواهد داشت.

این مدیر بیمه‌ای خدمت‌رسانی ‌به‌موقع و توأم با تکریم، تعامل بیشتر با بیمه‌گذاران و ‌افزایش میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از استراتژی‌های بیمه نوین، پرداخت خسارت به شکل خوب، مؤثر و با سرعت بالاست. در شرکت بیمه نوین تلاش می‌شود که خسارت‌ها را سریع و درست پرداخت کنیم. در بسیاری از طرح‌ها مانند اتوپلاس، سعی می‌شود از ظرفیت دنیای مجازی هم استفاده می‌شود. یعنی انجام امور خسارت در صورت درخواست بیمه‌گذار به صورت غیرحضوری است و در خصوص بیمه عمر در استان اصفهان هم به دلیل فروش بالایی که در حوزه بیمه عمر داریم طبیعتاً پرداخت بالای خسارت هم صورت می‌گیرد.

او در خصوص مزیت رقابتی بیمه نوین با شرکت‌های دیگر اظهار کرد: بیمه عمر و زندگی بیمه نوین یکی از محصول‌های رقابتی صنعت بیمه است. طرح مستمری بیمه نوین نیز یکی دیگر از طرح‌های خوب صنعت بیمه است. محصول مستمری یا بازنشستگی تکمیلی ما به نوعی محصولی نو در کشور بود و با توجه به رویکردهای محصول تا حدود زیادی با استقبال مردم و نمایندگان فروش مواجه شد و یک مسیر تصاعدی را در فروش تجربه کردیم. با توجه به اینکه معتقدیم بحث مستمری یا بازنشستگی تکمیلی یکی از نیازهای جدی همه مردم به ویژه در سال‌های آتی است و این محصول متناسب با شرایط مالی و سنی تک تک افراد جامعه طراحی شده است، تلاش کردیم با ابزارهای فناورانه و زیرساخت‌های آی تی مناسب در شرکت، خدمت رسانی خوبی را برای مردم داشته باشیم. در سایر رشته‌ها هم مزایای رقابتی ما پرداخت سریع خسارت است. بسیاری از کارگزاران به خاطر وضعیت پرداخت خسارت با بیمه نوین کار می‌کنند. در حوزه خسارت برای شبکه فروش و کارگزاران و مشتریان امنیت کاملی به لحاظ پیگیری، تعامل، دریافت خسارت و دیگر موارد وجود دارد.

سرپرست بیمه نوین در استان اصفهان همچنین گفت: دو نوع پوتفوی داریم که پرتفوی بیمه‌گذاران بزرگ از چالش‌های بازار بیمه اصفهان هم است. چرا که به دلیل نرخ شکنی‌ها و تحمیل برخی از موارد به قرارداد، عمدتاً پرتفوهایی هستند که فاقد توجیه اقتصادی هستند یکی دیگر از اتفاقات بد در این حوزه این است که بسیاری از بیمه‌گران هم شرایط بیمه‌گذار را می‌پذیرند و متأسفانه شرکت‌های بیمه‌گر با وجود آگاهی به ریسک بالای آن قرارداد، آن را می‌پذیرند. بنابراین تا زمانی‌که برای عرضه مناقصات غیر فنی در بازار تقاضا وجود داشته باشد این بازار به تعادل نخواهد رسید. بر همین اساس هم در استان اصفهان تمام تلاش خود را بر بیمه نامه‌های خرد گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: در استان اصفهان بیش از 65 درصد از پرتفو در شش ماهه دوم سال محقق می‌شود به همین دلیل قطعا تا پایان سال بودجه ابلاغی محقق می‌شود. سال‌های قبل هم همه بودجه‌ها محقق شد. در اصفهان یک فرهنگ خاصی وجود دارد که به کمک شرکت‌های بیمه می آید. مردمان این استان دارای استعداد اقتصادی بسیار بالای هستند. ارزش آتی پول را به‌خوبی درک می کنند مراقب اموال خود هستند و آینده‌نگری بالایی دارند. به همین دلیل و به خاطر تمایل عمومی برای خرید بیمه، برای شرکت‌های بیمه شرایط مناسبی جهت فروش و ارائه بیمه‌نامه وجود دارد.

حسین استاد رحیمی؛ سرپرست بیمه نوین استان اصفهان در خصوص خلأ‌های آیین نامه‌ای در صنعت بیمه گفت: یکی از آیین‌نامه‌هایی که باید به روز رسانی شود آیین‌نامه 53 است که در مورد بیمه بدنه است. همچنین باید بین شرکت های بیمه در خصوص روند تفسیر و اجرای ماده 6 قانون بیمه نامه شخص ثالث و آئین نامه مربوط وحدت رویه ایجاد شود تا از سردرگمی بیمه‌گذاران جلوگیری شود.


نظرات شما
آخرین اخبار