به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، ایوب فصاحت درباره برنامه هوشمندسازی از طریق فروش غیر حضوری در میادین میوه و تره بار شهر تهران، توضیح داد و گفت: باتوجه به فراهم بودن زیرساختهای هوشمندسازی در شهرداری تهران، شرایط لازم برای فروش غیرحضوری وجود دارد. کار از بهمن سال گذشته آغاز شده و حداقل 15 درصد پیشرفت دارد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان فصل پاییز عملیات اجرایی پروژه هوشمندسازی میادین میوه و تره بار آغاز میشود، افزود: طی سه ماه آینده فروش آزمایشی شروع میشود و در نیمه دوم سال نیز به صورت عملیاتی و رسمی فروش هوشمند یا سفارش آنلاین آغاز خواهد شد. این پروژه در قیمت گذاری بسیار تأثیرگذار است.
فصاحت درباره نحوه همکاری دیگر زیرمجموعههای شهرداری تهران برای راه اندازی این پروژه، بیان کرد: هوشمندسازی میادین میوه و تره بار با همکاری ظرفیتهای درون شهرداری انجام میشود؛ برای ناوگان لجستیک این پروژه از ظرفیت حمل و نقلی موجود در شهرداری (پیک بادپا) استفاده خواهد شد. مجموعه پخشی در شهرداری وجود ندارد اما مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که احداث یک مجموعه پخش ضروری است و احتمالاً این مجموعه جدید هم راه اندازی خواهد شد.
وی ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان فناوریهای نوین و فاوا برای پروژه هوشمندسازی، اضافه کرد: تعدادی از تشکیلات زیرمجموعه شهرداری که به صورت خصوصی فعالیت میکنند نیز ظرفیتهای خوبی دارند. همزمان با آغاز به کار اپلیکیشن، رایزنی با شرکتهای حمل و نقلی درون شهری هم انجام میشود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تأکید براینکه ساختار جدیدی به شهرداری اضافه نخواهد شد، گفت: برای بکارگیری ناوگان حمل و نقل و دیگر نیروهای مورد نیاز به سمت استخدام نیرو پیش نخواهیم رفت و به صورت خرید خدمت و قرارداد حجمی فعالیت میکنیم.
بر اساس گزارش سایت شهر، فصاحت با اعلام اینکه سه ماه دیگر اپلیکیشن آماده میشود، افزود: ممکن است که یک ماه هم زمان ببرد تا کار، اجرایی شود. ظرف چهار ماه آینده، پروژه به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد. همچنین حداقل دو منطقه تحت پوشش عملیات آزمایشی قرار خواهند گرفت.