به گزارش شاخص بازار به نقل از اقتصاد آنلاین، آقای صادق عباسی شاهکوه درباره علت نوسان سرعت اینترنت به ویژه در چند ماه اخیر افزود: بیشتر اعتراض مردم به سرعت اینترنت مربوط به تلفن همراه است و دائم با نوسان سرعت مواجهیم.
وی گفت: در زمانهایی وقتی ظرفیت پشت بی تی اسها کم میشود دچار افت میشویم، اما وقتی از طریق نظارتهای سیستمی و تماسهای مردم با سامانه 195 متوجه نقاط مشکل دار شبکه میشویم، بلافاصله به اپراتورها تذکر میدهیم و مشکل برطرف میشود و این نقصها و در ادامه رفع آن مستمر در حال انجام است.
آقای عباسی افزود: البته علت اصلی کندی اینترنت به سبب افزایش مصرف دیتای مردم در سالهای اخیر است و ما متناسب با افزایش مصرف، توسعه شبکه نداشته ایم و سرمایه گذاریها به علت کاهش فاصله درآمد و هزینه در این بخش کم بوده است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمبود فرکانس را هم از دیگر عوامل کندی اینترنت خواند و گفت: اخیرا سازمان فرکانسی به اپراتورها داده است که اگر تجهیزات مورد نیاز را نصب کنند، قطعا کیفیت بهتر میشود و ما در آینده باید با همکاری صدا و سیما بخشی از فرکانس مورد نیاز اپراتورها را تامین کنیم تا کیفیت ارتقا پیدا کند.
وی گفت: با این وجود ما اپراتورها را مرتب تحت نظر داریم و آن حداقلهایی را که باید داشته باشند، رعایت میکنند، اما انتظارمان این است که تلاششان را بیشتر کنند تا افت موجود برطرف شود.
آقای عباسی افزود: ما در خصوص شبکه تلفن همراه با یکسری تداخلات فرکانسی در برخی نقاط هم مواجهیم و به محض اینکه این تداخلات رفع میشود، سرعت افزایش مییابد؛ بنابراین سرعت شبکه تلفن همراه در همه زمانها و مکانها یکسان نیست و اخیرا وقتی به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت پشت بی تی اسها در 50 نقطه کم شده است با ورود اپراتورها ظرفیت افزایش یافت و سرعت بهتر شد.
وی گفت: دائم باید این نقاط را رصد کنیم، اما اگر شبکه ثابت را توسعه دهیم و بی تی اسهای ما به فیبر نوری وصل شود، شاید دیگر شاهد افت کیفیت نباشیم.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم چه زمانی میتوانند آثار ارائه فرکانس 2300 به اپراتورها را ببینند؟ افزود: برای تحقق این امر تجهیزاتی وارد کشور شده است که باید نصب شود و بخشی از آن تا قبل از پایان سال راه اندازی شود و تاثیر خوبی در بخش تلفن همراه خواهد داشت و با نصب کل این تجهیزات در بهار سال آینده فکر میکنیم کیفیت بازهم ارتقا پیدا کند.
وی گفت:، چون مصرف مردم مرتب در حال افزایش است توسعه ما هم باید مرتب ادامه پیدا کند، البته ما باید بیشتر به فکر ارتقاء بخش ثابت باشیم و اگر مصرف مردم به این سمت برود فشار روی شبکه تلفن همراه کمتر میشود و مردم میتوانند کیفیت را احساس کنند.
آقای عباسی ادامه داد: هدفگذاری که برای ما تعیین شد شاخص در شبکه موبایل که هر کاربر میگیرد باید حداقل دو مگابایت در ثانیه و متوسط 5 مگابایت باشد، اما در مصوبه شورای عالی مجازی به ما تکلیف شده است که این اعداد دو برابر شود.