شاخص بازار - محمدحسین کفراشی، در این باره اظهار کرد: ارزیابی دستگاه در شاخصهای عمومی و اختصاصی هر ساله انجام می شود. نظارت بر فرایند و کیفیت آموزش در زیست بوم جدید همه گیری کرونا، نظارت بر فرایند ثبت نام و نظارت بر نحوه بازگشایی مدارس در دستورکار سال جاری قرار دارد.
وی افزود: رصد فرایند آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس در طول سال تحصیلی1401-1400 نیز انجام خواهد شد. راهبری کمیته سلامت اداری و مبارزه با فساد، از اجرای برنامه بازرسیهای ماده 91و 92 و راهبری برنامه صیانت از حقوق شهروندی نیز از دیگر برنامههای ویژه ماست.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آماری از وضعیت شکایات واصله به این اداره کل از سوی ذینفعان ارائه داد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی یعنی مهرماه 99 تا کنون 6635 شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات به نشانی http://shekayat.medu.ir/ ثبت شده است.
کفراشی موضوعات دارای بیشترین فراوانی در شکایات را اعلام کرد و گفت: 28 درصد شکایات، شکایات اداری و 27 درصد آموزشی بوده اند. تعدادی هم به ثبت نام، موارد حقوقی، مالی، رفاهی، پرورشی و سایر موارد مربوط می شود.
وی ادامه داد: در این سامانه امکان دو گونه اقدام وجود دارد؛ نخست ثبت شکایت به صورت رسمی است که فرد با نام و نشان و هویت واقعیاش نسبت به هرموضوعی شکایت ثبت می کند که کد رهگیری در اختیارش قرار گرفته و امکان پیگیری دارد. دوم ثبت گزارشات مردمی است که ممکن است از سوی اولیاء، دانش آموزان و یا از همکاران فرهنگی صورت گیرد و با توجه به این که در گزارش، هویت گزارش دهنده معلوم نیست، لذا اعلام نتیجه گیری به شخص گزارش دهنده میسر نیست. چنانچه گزارش دهنده تمایل به پیگیری موضوع و یا معرفی خود دارد باید به طور رسمی اقدام به ثبت شکایات کند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق قانون موظف هستیم بین هفت تا 10 روز کاری به کسانی که در سامانه با نام و نشان ثبت شکایت کردهاند پاسخ بدهیم.