شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
اجتماعی

جزئیات برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان/فعالیت مجازی دارالقرآن‌ها از مهر ماه

جزئیات برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان/فعالیت مجازی دارالقرآن‌ها از مهر ماه
شاخص بازار - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان گفت:مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه در استان سمنان برگزار می‌شود.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، محمدرضا مسیب‌زاده در نشستی در شبکه شاد با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش با توجه به شیوع کرونا رنگ و بویی دیگری دارد گفت: در شرایط کرونا تلاش کردیم تا از تهدید تعطیلی فیزیکی مدارس، فرصت بسازیم.
وی افزود: به واقع تهدید کرونا با استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی به فرصت تبدیل شد و با راه‌اندازی شبکه شاد، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در قالب جدیدی دنبال شد و متوقف نشد. یکی از مزیت‌های آموزش در زیست بوم جدید، غنی سازی اوقات فراغت است و دانش آموزان می‌توانند خودشان را به آموزه‌های ارزشمند دینی متصل کنند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کانال‌های متعدد مجازی مدارس و استان‌ها در شبکه شاد ایجاد شده است گفت: اکنون 750 دارالقرآن داریم و در هر منطقه یک دارالقرآن فعالیت می‌کند که فعالیت مجازی دارالقرآن‌ها نیز از مهرماه آغاز شد.
مسیب زاده با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرای دانش آموزان گفت: یکی از فعالیت‌های جنبی ما در این مراکز تشکیل گروه‌های مدیحه سرایی است. این گروه‌ها پیش از آغاز سال تحصیلی تشکیل شده بودند و در مهرماه کارشان ادامه پیدا کرد. مسابقات را معمولاً در آبان ماه برگزار می‌کردیم اما به دلیل عدم مهیا بودن زیرساخت‌های لازم در بستر مجازی در آبان ماه برگزار نکردیم.
وی با اشاره به تشکیل 600 تا 800 گروه گفت: 25 استان در حوزه دختران و 25 استان در حوزه پسران حائز حضور در مرحله کشوری شدند و از 50 گروه، 10 گروه دختران و 10 گروه پسران را در مرحله نهایی انتخاب کردیم و 14 و 15 بهمن ماه در استان سمنان مرحله کشوری برگزار می‌شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در وزارت آموزش و پرورش و به ویژه در شبکه شاد برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است. فعالیت‌های ما جنبه مرکزی دارد و به عنوان فعالیت‌های مرجع مطرح است این در حالی است که در مدارس و مناطق کانال‌های متعددی شکل گرفته و بخشی از محتوا نیز توسط خود دانش آموزان تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های شاخص ما ایجاد قرارگاه‌های دانش آموزی است گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص، ایجاد قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز است که از اردیبهشت امسال آغاز به کار کرد. در تابستان نیز مشغول شناسایی نیروهای توانمند بودیم. معلمان، مربیان و مدیران به صورت داوطلبانه انتخاب شدند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: این قرارگاه محوری با 17 گروه و کانال راه اندازی و از 9 کانال به صورت رسمی بهره برداری شده است. شاید تنها ضعف ما اطلاع رسانی باشد و اینکه دانش آموزان با فعالیت‌های متمرکز ما بیشتر آشنا شوند.
انتهای پیام


نظرات شما
آخرین اخبار