جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
اجتماعی

استاندار تهران خبر داد

بهره برداری از ۱۱۹۵ پروژه در استان تهران طی دهه فجر/فاصله گذاریها در استان به ۷۲.۹ درصد رسیده

شاخص بازار - استاندار تهران از افتتاح ۱۱۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان تهران خبر داد.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری امروز یکشنبه با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد استانداری تهران ظرف یک سال گذشته و پروژه‌های ویژه ایام الله دهه فجر امسال گفت: 1195 پروژه با اعتباری بالغ بر 16 هزار و 400 میلیارد تومان در استان تهران و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید که این امر اشتغال بیش از 21 هزار نفر در این استان را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشتی، شهرسازی، تولیدی، صنعتی، آب و فاضلاب و ... به بهره برداری خواهد رسید.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: در ایام مبارکی قرار گرفته ایم که یادآور رهبری داهیانه امام راحل است که عزت را برای همه مسلمانان جهان به همراه داشته، امروز دوازدهم بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی است. انقلاب اسلامی در حقیقت انقلاب احیای ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی بود و شرایطی را فراهم کرد که مردم در جمهوری اسلامی تحقق اراده خود در تعیین سرنوشت را مشاهده کردند. این مهم نه در شعار که در عمل با برگزاری یک سال در میان انتخابات محقق شده است.
وی ادامه داد: در سال آینده انتخابات شوراها، ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و خبرگان رهبری را داریم که در همین راستا باید بستر مشارکت مردم را به صورت حداکثری فراهم کنیم.
استاندار تهران با اشاره به بهره برداری از 1195 پروژه در استان تهران تاکید کرد: سال سختی را داشتیم، سالی که تحریم‌ها باعث شده بود همه چیز را با سختی به دست بیاوریم و محدودیت‌ها و مشکلات برای ما فراهم شده بود، اما استعداد و نبوغ مردم ما به گونه ای بود که از همه این سختی‌ها سربلند بیرون آمدیم و امروز می‌توانیم بگوییم علی رغم تحریم‌ها و شرایط سختی که کرونا به ما تحمیل کرد، در بحث حفظ اشتغال و حتی ایجاد اشتغال جدید سربلند هستیم. هنگامی که پیک سوم کرونا در کشور را داشتیم کشورهای اروپایی پیکی نداشتند، اما ما با اقداماتی که در کمیته انتظامی ستاد ملی و همچنین قرارگاه و همت عرصه نظام سلامت به وجود آمد و رصد و پایش خبرنگاران، شاهد بودیم که از 15 آبان ماه به بعد روند نزولی را داشته ایم و در حوزه تولید واکسن نیز انستیتو پاستور، بنیاد برکت و همچنین موسسه رازی اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند.
وی تاکید کرد: در استان تهران در سال 97 نرخ بیکاری حدود 12 درصد بود که این رقم در سال 98 به 9.6 رسید و به صورت نقطه ای در تابستان سال جاری به 6.8 رسید که نشان دهنده این است که بنگاه‌های اقتصادی با تلاش این شرایط را فراهم کردند. در حقیقت در سال 99، 96 هزار نفر تعهد اشتغال برای استان تهران داشتیم که در 10 ماهه نخست امسال 90 درصد از این تعهد یعنی 85 هزار و 978 نفر تحقق داشته است و این امید وجود دارد که برای اولین بار در سال جاری تعهدات اشتغال محقق شود. یعنی ظرف دو ماه آینده مابقی تعهدات اشتغال استان تهران نیز محقق شود.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح روند مدیریت بیماری کرونا گفت: نگاه مدیریت کرونا استان تهران مدیریتی جامع بود که در مصاحبه‌های من و آقای زالی مشهود بود به شکلی که از ما به عنوان افراد تندرو یاد می‌کردند. 25 گروه در ستاد کرونای استان تهران عضویت داشتند که مسائل مختلف را تحلیل می‌کردند. برای اولین بار یک استاد دانشگاه خواجه نصیر که رشته غیر پزشکی نیز بود، مدلسازی برای شلوغی مترو انجام داد و اعلام کرد که باید حداقل هایی همچون فاصله گذاری، استفاده از ماسک و ... انجام شود و این موضوع نیز در ابتدای شروع کرونا ویروس انجام شده بود.
وی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان از 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در اختیار استان تهران قرار گرفت که نشان از پیگیری مدیریت استان تهران دارد. تصمیم قاطعی گرفته شد که هر کسی فارغ از تابعیت، جنس و درآمدش در اماکنی که ارائه خدمات کرونایی انجام می‌شود بدون پرداختی، بستری و خدمات دریافت کند. در مرکز نگهداری سالمندان کهریزک از میان بیش از 2000 نفر تنها 36 نفر فوتی داشتند که نتیجه تلاش‌های نظام سلامت بوده است.
استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان تهران نیز گفت: تهران سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور است، اما امروز معتادین متجاهر به شکل سال‌های گذشته در شهر دیده نمی‌شوند و تلاش شده چرخه اجتماعی کردن آنها با همکاری نیروی انتظامی تکمیل شود. در حوزه کودکان کار نیز مشکل اساسی، کودکان اتباع خارجی هستند که 85 درصد کل این کودکان را تشکیل می‌دهند که در تلاشیم با استفاده از قانونی که محوریت کار را به دادگستری‌های هر استان واگذار کرده این مشکل را حل و فصل کنیم.
بندپی در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری در مدیریت‌های شهری و روستایی سطح استان تهران نیز گفت: هرگاه تخلفی شناسایی شود بلافاصله ورود پیدا می‌کنیم. در این راستا سامانه ای برای شفافیت ایجاد شده است. البته در همه دستگاه‌ها بروز این تخلفات وجود دارد و وقتی 44 شهرداری در استان تهران مشغول به کار هستند بروز تخلف امکان پذیر است، ولی هرگاه که مطلع شویم ورود پیدا می‌کنیم. از سوی دیگر در راستای تقویت حوزه بازرسی اقدامات موثری انجام دادیم و اعضای کمیسیون‌های ماده 100 و 99 را با افرادی که از نظر کارشناسی و سلامت به آنها اطمینان داشتیم تغییر دادیم. مواردی از گذشته وجود داشته که در حال حاضر از طریق دستگاه‌های حقوقی و نظارتی پیگیری می‌شود.
استاندار تهران با رد ادعای کاهش فاصله گذاری در استان تهران به 31 درصد گفت: فاصله گذاری اجتماعی پایین آمده که علت آن را می‌توان اینگونه بیان کرد که وقتی همه مشاغل آزاد می‌شود قطعا مسافران مترو افزایش پیدا می‌کند به شکلی که امروز در مترو به جابجایی یک میلیون نفر و در اتوبوس‌ها به بیش از 800 هزار نفر رسیده است. به این ترتیب این فاصله گذاری در استان تهران به 72.9 درصد رسیده است.
انتهای پیام


نظرات شما
آخرین اخبار