شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
اجتماعی

در جلسه امروز شورای شهر تهران تاکید شد

از بازگشت جایگاه تاریخی ری تاتفاهم شهرداری ووزارت نیروجهت انتقال کابل‌های فشارقوی ازبافت مسکونی

از بازگشت جایگاه تاریخی ری تاتفاهم شهرداری ووزارت نیروجهت انتقال کابل‌های فشارقوی ازبافت مسکونی
شاخص بازار - اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۰ سخنانی را در راستای مشکلات این منطقه و توجه مسئولان به اهمیت تاریخی بودن این منطقه مطرح کردند.
  بزرگنمايي:

شاخص بازار - به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، سید محمود میرلوحی پس از سخنان رابط شورایاری منطقه 20گفت: از سراسر کشور جمعت به تهران سرازیر شده که آثار این حضور در حاشیه‌های شهر مشهود است. در شهر ری نیز گرفتاری‌ها و مسائلی وجود دارد اما با دو رویکرد می‌توانیم شرایط را در این منطقه پیش ببریم. یا صبر کنیم که آنقدر مشکل ما را اداره کند و یا چاره جویی سریعتر کنیم.
وی پیشنهاد کرد که در زمان باقی مانده از مدیریت شهری دوره پنجم، جمعی از صاحب نظران در منطقه جمع شوند تا از ظرفیت‌های این منطقه بهره بیشتری گرفته شود. در حقیقت در باقیمانده این دوره نیز می‌شود یک جمع از روشنفکران، صاحب نظران تشکیل داد و ظرفیت‌های منطقه را بررسی و برای هر کدام از ظرفیت‌های شهر ری، ظرفیت گردشگری ایجاد شود چرا که هم برای شهروندان سایر مناطق جاذبه است و هم منجر به اشتغال‌زایی در منطقه می‌شود.
در ادامه حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری با تاکید بر اینکه شهرری به جای مقصد گردشگری، مقصد معضلات تهران شده است، گفت: شهرری به عنوان یک شهر تاریخی، مذهبی با بیش از 8هزار سال سابقه دیده نشده است و از مدیران شهری و مسئولین نظام خواهش می‌کنم به عنوان یک شهرستان به آن نگاه کنند. اگر رویکرد مقصد گردشگری را به جای رویکرد مقصد معضلات تهران به شهر ری داشته باشیم می‌تواند جایگاه تاریخی خودش را دوباره بازیابد.
وی افزود:تا وقتی که حقوق شهروندی مردم ری و اینکه مثل سایر شهرها و روستاها مدیریت شهری با خودشان نباشد این گرفتاری‌ها و مشکلات را در شهر ری خواهیم داشت.
در ادامه زهرا نژاد بهرام دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به بخش‌های پایانی سخنان رابط شورایاری منطقه 20 گفت: شورایاران باید سعه صدر خود را بالا ببرند و یقین دارم با تعامل مشترک به راهکار خواهیم رسید. در این منطقه محور فدائیان اسلام پس از 20 سال از فریز خارج شد و این منطقه 20 سال بود که به حاشیه رانده شده بود. این امر منجر به رونق و پویایی منطقه می‌شود.
وی افزود: کابل‌های فشار قوی منطقه را پیگیری کردیم و شهردار تهران باید با وزیر نیرو به تفاهم مشترک برسند چرا که در اختیار هیچ دستگاهی نیست و تنها در اختیار وزیر نیرو است. شهردار تهران باید به عنوان مطالبه از وزیر نیرو برطرف شدن مساله کابل‌های فشار قوی در منطقه را بخواهد و اگر آنرا نمی‌خواهد ما این را مطالبه می‌کنیم.
وی درباره بافت فرسوده منطقه 20 نیز گفت: بافت فرسوده این منطقه متفاوت از سایر نقاط است که همین مساله کابل‌های فشار قوی در منطقه یکی از دلایل این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام


نظرات شما
آخرین اخبار