پایگاه خبری شاخص بازار، محمدیاسر طیبنیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی به مناسبت 27 اردیبهشتماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی این روز را تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:
🔹بدون شک، پیشرفت ابزارهای رسانهای و سرعت انتقال اخبار در عصر ارتباطات، سازمانها، نهادها و شرکتها را بر آن داشته تا بر انتشار سریع، صریح و شفاف اخبار تاکید و دقت نظر بیشتری داشته باشند و در این مسیر خود را با بهکارگیری خلاقیت و نوآوری و تاکید بر اثربخشی هرچه بهتر وفق دهند؛ این در حالی است که امروزه نقش روابطعمومی در بنگاههای اقتصادی پیشران مانند فولاد مبارکه برای جریانسازی از دستاوردهای آن سازمان، تعیینکننده است.
🔹امروزه کشورمان بیش از هر زمان دیگر به روایتگری صحیح نیاز دارد، از اینرو شکلدهی صحیح و صادقانه افکار عمومی تأکیدی بر اهمیت و نقش روابطعمومیهاست. بهطور کلی یکی از مؤلفههای اصلی در پیشبرد اهداف سازمانها متوجه عملکرد و روایتگری صحیح و هوشمندانه رویدادهای سازمان با استفاده از ظرفیتهای روابطعمومیهاست.
🔹با عنایت به نقش تولید و تاکید هایی که در سنوات اخیر از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر اهمیت این حوزه صورت گرفته، روابطعمومی صنایع و واحدهای تولیدی را بهمعنای واقعی کلمه میتوان یکی از ارکان مهم جهش تولید و امیدآفرینی در جامعه دانست، چراکه هر طرح یا پروژهای، نیازمند روایتگری صحیحی در جامعه است تا تمامی ذینفعان، مسئولان و آحاد مختلف جامعه با اجرای آن پروژه همگام و همراه شوند.
🔹از سوی دیگر فعالیتهای تولیدی در سازمانها بدون روایتگری و جریانسازی صحیح و دقیق امکانپذیر نیست و اگر روابط عمومی هر سازمان نتواند روایتگری صحیح و هوشمندانه داشته باشد، نمیتواند به اهداف، مأموریتها و چشمانداز خود دست یابد.
در این میان نگاه مدیریت فعلی فولاد مبارکه به دور از هرگونه ظاهرسازی، متوجه روایتگری صحیح و ایجاد امید و نشاط برای مردم است.
🔹امروز جایگاه روابطعمومیها نهتنها بههیچعنوان صوری، تشریفاتی و فانتزی نیست، بلکه جایگاهی تعیینکننده است و کارِ روابطعمومی یک کارِ پیچیده و آمیختهای از علم و هنر است.
با توجه به اهمیت فعالیتها در روابطعمومی باید در گام نخست جهت توسعه علم و دانش در حوزه روابطعمومی تلاش کنیم و به مقولههای علم و هنر و مباحثی که میتواند به بهتر انجام دادن کارها در روابطعمومی منجر شود، همت گماریم و برنامهریزیهای هدفمندتری داشته باشیم.
🔹روابطعمومی نهتنها زبان گویای مدیرعامل و بیانکننده افکار مدیریت ارشد هر سازمان، بلکه مبیّن افکار همه بخشهای سازمان و پل ارتباطی مؤثری بین مدیریت و کارکنان است.
در عصر حاضر، برخورداری از علم و هنر، ارتقای دانش و خلاقیت نوآوری، شناخت همهجانبه سازمان و اهداف و دیدگاههای آن، انجام کار بهصورت تیمی، توانمندی هرچه بیشتر، استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در روابطعمومی و تشریکمساعی باید بیشازپیش سرلوحه کار همکاران در روابطعمومی باشد تا همچنان این واحد مایه افتخار سازمان باشد.
🔹روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه تلاشگران این عرصه و همه عزیزانی که به دنبال روایتگری صحیح، صادقانه، هوشمندانه و اخلاقمدارانه هستند، تبریک عرض مینمایم و برای همه آنان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
محمدیاسر طیبنیا
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه