پایگاه خبری شاخص بازار، در نگاه اول تلقی دانشبنیان شدن شرکتهای بزرگ دور از ذهن است ولی دانشبنیان شدن شرکتهای بزرگ به این معناست که از شرکتهای کوچک و چابکی که میتوانند در این حوزه نوآوری داشته باشند، حمایت کنند. این اتفاق در فولاد مبارکه رخ داده و دستاوردهای آن را میبینیم. البته نسبت به رقبای بینالمللی خودمان فاصله داریم چرا که شرکتهای بزرگ فولادی به طور میانگین 1.5 درصد و برخی نیز تا 3 درصد درآمدها را در این حوزه هزینه میکنند. ما با شرکتهای مطرح فاصله داریم اما نسبت به شرکتهای داخلی اعداد و ارقام ما بسیار بالاتر است.
امیدواریم امسال شاهد ثمرات این حرکتها باشیم اما برخی موارد حداقل 2 تا 3 سال نیازمند تداوم سرمایهگذاری است تا دستاوردهای آن بارور شود.