سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
اجتماعی

نشست خبری وزیر خارجه ایران؛

امیرعبداللهیان: فلسطین متعلق به فلسطینیان است

امیرعبداللهیان: فلسطین متعلق به فلسطینیان است
نشست خبری وزیر امور خارجه ایران پس از کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین آغاز شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری شاخص بازار، به نقل از اقتصادآنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه 2 دی ماه بعد از همایش بین المللی تهران درباره فلسطین در نشست خبری شرکت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

وی درباره نشست تهران در خصوص فلسطین گفت: اجلاس امروز با حضور نمایندگان رسمی دولت ها از 40 کشور و نمایندگانی از بخس های عیردولتی و علما از 29 کشور حضور داشتند. این نشان می دهد که نسبت به فلسطین توجه جهانی یک محوریت مهمی را در بر گرفته است.

وزیر خارجه ادامه داد: هدف اصلی ما از این نشست ایجاد یک هماهنگی بیشتر در مواضع سیاسی و بین المللی برای کمک به مردم فلسطین است. تمرکز ما در این عصر نسل کشی و جنایت این است که نسبت به آینده فلسطین تاکید کنیم که فلسطین متعلق به فلسطینیان است.

امیرعبداللهیان گفت: اینکه کشورهایی به جای فلسطینی ها تصمیم بگیرند خطایی است که توسط آمریکا و متحدانش صورت گرفته است. موضوعی را که در 77 روز گذشته در دیدارهایم مطرح کردم این است که ریشه آن چیزی که شاهد هستیم به 7 اکتبر باز نمی‌گردد و ریشه مسئله به 75 سال قبل و اشغالگری برمی‌گردد.

وزیر خارجه در خصوص نشست امروز بیان کرد: هدف اصلی ما از این نشست ایجاد یک هماهنگی بیشتر در مواضع سیاسی و بین المللی برای کمک به مردم فلسطین است.  تمرکز ما در این عصر نسل کشی و جنایت این است که نسبت به آینده فلسطین تاکید کنیم که فلسطین متعلق به فلسطینیان است.

امیرعبداللهیان گفت: ما در آینده نزدیک یک برنامه ویژه ای را برای قدردانی از تلاش شهدای رسانه ترتیب خواهیم داد و آقای کنعانی در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد کرد.

وزیر خارجه در مورد تلاش کشورهای اسلامی برای رسیدن به جمع بندی برای توقف جنگ گفت: روز گذشته قطعنامه ای در حمایت از ارسال کمک ها به غزه در شورای امنیت به تصویب رسید اما آمریکا حاضر نشد توقف جنایات جنگی علیه فلسطین را بپذیرد. ما از ابتدا اعلام کردیم که بر اساس شواهدی که داشتیم در 7 اکتبر سیستم سیاسی رژیم فروپاشید اما ماشین جنگی اسراییل با فرماندهی نظامیان آمریکا اقدام به نسل کشی در غزه کرد. اکنون وضعیت به گونه ای است که مقاومت فرصت جدیدی را برای مقابله رویارو پیدا کرده است و این چیزی است که نظامیان اسرائیل از آن وحشت داشتند. هدف اصلی اسرائیل انتقال تمامی اهالی به صحرای سینا مصر بود اما تداوم وضعیت موجود امکان پذیر نیست. هیاهوها آمریکا و اسرائیل به اتفاق هم در موضوع غزه به بن بست رسیده اند و امروز سخن از چگونگی خروج آبرومندانه آمریکا از جنگ است. آمریکا حامی جدی اسرائیل است و چیزی تعییر نکرده اما در اینکه حاضر نیست شکستی که اسرائیل در مقابل مقاومت خورد را متحمل شود.
 
وی افزود: برای آمریکا و اسراییل نحوه اداره غزه پس از جنگ موضوع اساسی است که برای آن تلاش می‌کنند.


نظرات شما
آخرین اخبار