به گزارش شاخص بازار به نقل از خبرگزاری مهر، تصمیم دولت سیزدهم برای اجرایی کردن طرح کالا برگ الکترونیک با موجی از هجمه و تخریب از سوی رسانههای جریان اصلاح طلب مواجه شده است. این رسانهها با تعابیری همچون گداپروری، سیستم کمیته امدادی، بازگشت به گذشته، احیای کوپن و سیاستهای رابین هودی و… به این طرح تاخته و آن را مورد هجمه قرار میدهند. تناقضات این جریان رسانهای در این زمینه قابل توجه است و به نظر میرسد بیش از همه ناشی از حساب کردن آنان روی ضعف حافظه تاریخی جامعه باشد.
بهمن ماه سال 92 دولت تدبیر و امید که مورد حمایت این رسانهها بود طرح توزیع سبد کالاهای اساسی را به اجرا گذاشت. این طرح در اجرا چنان ناهماهنگ و ضعیف بود که دو کشته داد. چند روز بعد خبرآنلاین -از رسانههای حامی دولت وقت- در واکنش به این ماجرا در تحلیلی نوشت: در راستای توزیع سبد کالاهای اساسی به اقشار گوناگون مردم، حرف و حدیثهای بسیاری گفته شد. چه از سوی رسانههای رسمی و چه در فضای مجازی. غالب این اظهار نظرات در راستای تخریب این عملکرد و شیوه اجرایی دولت بود. جالب آنکه بسیاری از دوستان حامی روحانی نیز به انتقاد شدید اللحن از وی پرداختند. اما...
توزیع سبد کالاهای اساسی به مردم، با شیوهای که انجام شد، نه یک اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیر قابل پیش بینی باشد. او دقیقاً همین اتفاق - ازدحام، دعوا و مرافعه و احیاناً له شدن در زیر دست و پا را پیش بینی میکرد و اصلاً آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت. به عبارت دیگر روحانی به یک نمایش داخلی برای ارائه در جشنوارههای سیاسی خارجی نیازمند بود.
آنچه مسلم است در تیزهوشی و درایت روحانی و مردانش شکی نیست. حالا باید روحانی را سیاست مداری تمام قد و شش دانگ دانست. درست است که روش توزیع کالاهای اساسی چندان مناسب نبود؛ اما اگر با این نمایش بتوان جایزه اول بهترین اثر را در فستیوال سیاست جهانی به خود اختصاص داد، به تحقیر چند روزهای که بازیگران آن شدند میارزید!