شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
انرژی

چگونه قرار است جلوی خاموشی ها گرفته شود؟

چگونه قرار است جلوی خاموشی ها گرفته شود؟
مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین توانیر افزایش ۴هزار مگاواتی ظرفیت برنامه های پاسخگویی بار در تابستان ۱۴۰۱ را از برنامه های این معاونت عنوان کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از اقتصاد آنلاین، هادی مدقق در گفت و گوی اختصاصی با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: در سال قبل نیز تا 6 هزار مگاوات در قالب برنامه های مدیریت بار و پیک سایی انجام شد. به عنوان مثال ظرفیت بخش کشاورزی از 2200 مگاوات به 5 هزارمگاوات و مجموع ظرفیت پاسخگویی بار شبکه در تابستان آینده به 10هزارمگاوات بالغ می شود تا دیگر شاهد خاموشی های بخش خانگی و شهری نباشیم.

او مدیریت سمت تقاضا را ظرفیتی عنوان کرد که عمدتا در تعامل با مشترکان عمده تجاری، صنعتی، اداری و کشاورزی که امکان جابه جایی بار به ساعات کم باری را دارند، حاصل می شود و با ارایه مشوق هایی همراه است.

وی تصریح کرد: سال گذشته توزیع برق شیراز و استان فارس موفق شدند حدود 500 مگاوات از مصرف چاه های کشاورزی را با برنامه ریزی بین ساعات 12 تا 18 و بهره گیری از کنتورهای هوشمند و تابلوهای مکمل، مدیریت کنند و از دید ما بسیاری از استانهای کشور از از این ظرفیت برخوردارند و تلاش داریم با تجهیز 160 هزار چاه کشاورزی به کنتورهای هوشمند و تابلوهای مکمل، این امکان را برای بقیه  استانها فراهم کنیم و ظرفیت مدیریت بار کشاورزی را به 5 هزارمگاوات افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برنامه تکمیل نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان دیماندی که شامل مشترکان صنعتی، اداری بزرگ و تجاری بزرگ هم می شود، اجرا می کنیم و 10 درصد باقی مانده از ظرفیت پاسخگویی بار این مشترکان را نیز به کار خواهیم گرفت و به صورت ویژه تاکید کردیم تمامی مشترکان عمومی و اداری تا تابستان آتی به کنتور هوشمند مجهز شوند و با اجرای این برنامه ها در بخش های مختلف اداری، صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی، ظرفیت مدیریت بار تابستان 1401 را به 10 هزار مگاوات ارتقاء می دهیم.


نظرات شما
آخرین اخبار