جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
سلامت

۴۰۰هزار دز واکسن اسپوتنیک تا ساعاتی دیگر وارد کشور می‌شود

۴۰۰هزار دز واکسن اسپوتنیک تا ساعاتی دیگر وارد کشور می‌شود
محموله ۴۰۰ هزار دوزی واکسن اسپوتنیک روسیه تا ساعتی دیگر وارد کشور خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش شاخص بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران،مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت: طی واردات 13 محموله واکسن روسی یک میلیون و 370 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده بود که با ورود محموله چهاردهم ظرف امروز تعداد واکسن‌های روسی اسپوتنیک وارد شده به یک میلیون و 770 هزار دوز می رسد.

به گفته این مقام مسئول این واکسن روسی بعد از 39 محموله واکسن چینی سینوفارم به تعداد  87 میلیون و 726هزار 396 دوز و واکسن ژاپنی آسترازنکا سه محموله ای به تعداد دو میلیون و 911 هزار و 810 دوز ،در رده سوم واکسن‌های وارداتی قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول مسئول با ورود این محموله رکورد واکسن‌های وارده از 15 بهمن ماه 1399 تاکنون، ظرف مهر ماه سال جاری با ورود بیش از 38 میلیون دوز واکسن شکسته می شود.

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: نزدیک به 88 درصد واکسن‌ها از مرداد امسال وارد کشور شده‌ و 12 درصد واکسن‌های وارداتی طی 6 ماهه بهمن 1399 لغایت مردادماه امسال وارد کشور شده است.

معاون فنی گمرک در پایان تصریح کرد: با ورود این محموله واکسن کرونا طی امروز و همچنین محموله های بعدی از چین و اتحادیه اروپا ظرف سه روز آتی، تعداد واکسن های وارداتی ترخیص شده از گمرک از مرز یک صد میلیون دوز خواهد گذشت.


نظرات شما
آخرین اخبار