پایگاه خبری شاخص بازار: به گزارش خبرنگار روابط عمومی، یازدهمین جلسه کمیته راهبری با حضور محمد نیکوکار قائممقام مدیرعامل در حوزه بهرهبرداری و توسعه، مشاوران مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان روز سهشنبه 15 آبانماه 1403 در سالن اجتماعات شهدای مدافع حرم در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد.
محمد نیکوکار قائممقام مدیرعامل در حوزه بهرهبرداری و توسعه گفت: تولید نباید وابسته به انجام پروژهها باشد. توان بالای کارشناسی در شرکت، مصداق بهبود بهرهوری است. اجرای پروژهها ضروری است، اما بهرهوری و تولید در جایگاه خود باید ادامهدار باشد.
نیکوکار اظهار داشت: از دست دادن آهن اسفنجی و تولید محصول در سال جاری، هزینهی زیادی را به شرکت تحمیل نمود. برای جبران این امر، باید ظرفیت تولید زمزم 3 به مقدار بیشینه آن افزایش یابد. مکمل این موضوع پروژه بریکت است که باید در کوتاهترین زمان ممکن بهکارگیری شود. تولید بریکت در فصل گرم به عنوان محصول جانبی، برای فروش قابل استفاده بوده و با ذخیره آن برای زمان محدودیت گاز، میتوان به تولید آهن اسفنجی در فصل سرد، کمک نمود.
نیکوکار ادامه داد: افزایش کیفیت محصول در کنار ایجاد نیروگاه، به افزایش درآمد شرکت کمک میکند، همچنین با تعمیراتی که انجام میشود و در ادامه آن کاهش توقف ها، میبایست تا برنامه بعدی توقف اضطراری نداشته باشیم و بتوانیم راندمان تولید را بهبود و افزایش دهیم.
وی افزود: ما باید سعی کنیم که به عقب بازنگردیم، بعنوان مثال با تقویت نقاط قابل بهبود، امروز ما قوی ترین ایستگاه برق را داریم. باید سعی شود، تیمهای کاری و گروههای بهبود فعالتر شده تا ضایعات کاهش یابد و با همفکری و تلاش، تولید بالا و با کیفیتی داشته باشیم.
نیکوکار ادامه داد: انتظاری که از ما میرود، این است که بتوانیم، به دوران توقف های پیاپی باز نگشته و بهرهوری تولید را افزایش دهیم.
نیکوکار با اشاره به تشکیل کارگروههای مختلف گفت: ما باید سعی نماییم، روند هزینههای شرکت را کاهش داده و تولید را بهبود بخشیم.
قائممقام مدیرعامل افزود: با وجود محدویتهای حاملهای انرژی، اقتصادیترین و بهینهترین حالت تولید در سال جاری انجام شد.
وی در پایان، برای موفقیت کارکنان و افزایش بهرهوری شرکت ابراز امیدواری نمود.
گفتنی است، در جلسه یادشده مصوبات جلسات قبل، گزارشهای تحلیلی عملکرد تامین کنندگان، انطباق با برنامه تولید، انطباق محصولات، رضایت مشتری و بازخورد مشتریان، نتایج ممیزی داخلی کیفیت و شخص ثالث و آموزش و توسعه منابع انسانی از سوی معاونتهای مربوطه ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.