به گزارش شاخص بازار به نقل از خبرگزاری فارس، معدن و تجارت، محمدمهدی برادران اظهار داشت: نخستین کارخانه تولید لوازم خانگی کشور به علت تشدید مشکلات تولید در سال 1390، به طور کامل تعطیل شده بود که از مردادماه امسال (1400) با تلاش و پیگیریهای وزارت صمت، پس از 10 سال تعطیلی در مسیر احیاء قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به برنامهریزیهای انجام شده در راستای احیای برند ارج و ایجاد تنوع محصولات در سبد محصولات این شرکت، تولید انواع یخچال و فریزر، انواع ماشین لباسشویی دیجیتال و مکانیکی، ماشین ظرفشویی و کولر گازی اسپلیت، وجود خواهد داشت.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت یادآور شد: در رویکرد جدید حمایت از صنعت لوازمخانگی، علاوه بر تأکید بر کیفیت و تنوع کالایی و افزایش تولید برای ایجاد رقابت مناسب در زمینه عرضه کالا به موضوع رضایت مشتری به ویژه خدمات پس از فروش، تأکید ویژهای شده است.
به گفته وی یکی از موارد مهم دراین راستا، موضوع نام و نشان تجاری است؛ زیرا کالاهای داخلی با وجود داشتن کیفیت مناسب نسبت به کالاهای دارای نشانهای مطرح جهانی، کم بهره هستند.
برادران تأکید کرد: توجه به نشانهای محبوب داخلی از منظر مشتری و به ویژه بازسازی هویت نشانها و ویژنسازی (برندسازی) اهمیت ویژهای دارد و باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.