به گزارش شاخص بازار به نقل از ایسنا، عباس سلطانیان در نشست با معاونین و کارشناسان آموزشی آموزش و پرورش فارس در شیراز با اشاره به تجربیات به دست آمده از آموزش مجازی گفت: در دوران پسا کرونا سیستم آموزشی باید به وسیله این تجربیات مقاوم سازی شود.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش به ارتقاء کیفیت آموزشی به وسیله روزآمدسازی روشهای نوین تدریس در معلمان اشاره کرد.
سلطانیان آموزش حضوری را بی جایگزین معرفی کرد و گفت: آموزشهای حضوری باعث تسهیل فرایند یادگیری میشود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش کم تحرکی و اختلالات بدنی، فقر حرکتی و یکنواختی و دلزدگی از آموزش را از آفات و آسیبهای آموزش مجازی دانست.
وی تغییرات نامطلوب در سبک زندگی و الگوهای رفتاری، اعتیاد به اینترنت و حضور طولانی مدت و بدون نظارت در فضای مجازی را از دیگر آسیبهای فضای مجازی دانست که معلمان و اولیاء باید آن را مد نظر قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سلطانیان گفت: آسیب شناسی آموزش در دوران کرونا و برنامهریزی برای جبران آسیب ها، استفاده از تجربیات به دست آمده و تدوین مدل مفهومی نظام آموزش و پرورش براساس همه گیری کرونا و مقاوم سازی نظام تعلیم و تربیت را از اولویت های سیاستگذاری دوران پسا کرونا دانست.